fredag 10 april 2015

Hårslingor

Något som stör mig: folk som pillar med håret hela tiden!

När jag åkte tillbaka till Uppsala i tisdags sitter det en kvinna på andra sidan gången som hela tiden sitter och drar fingrarna genom håret och i hårslingor. Jag inser att det måste vara något slags behov av att hela tiden dra fingrarna genom håret eller pilla med en hårtest (och här blir jag irriterad på folk som kallar det tics! Tics är en sjukdom och inte något man gör upprepade gånger för att kontrollera saker. Det kallas tvång! Uppenbarligen verkar inte folk veta vad tics egentligen är! http://www.1177.se/Ostergotland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Tics/)

Tillbaka till håret. Jag har aldrig varit en människa som leker med håret, inte ens när det var långt. Men folk som hela tiden sitter med en liten hårslinga som går genom alla universums fingrar och de slår knut på det och allt möjligt tills de blandar in den med resten av håret och sedan letar fram en ny, stör mig. Märker de inte att det blir slitet och förstört?!

Fjöh!

Inga kommentarer: