torsdag 14 maj 2015

Samla ihop sig

Någon stans försöker jag nu samla ihop mig och överleva sista månaden i skolan.

Jag känner att jag börjar tappa lusten och tagga ner på både farten och plugget. Inte bra!
Måste sätta sista provet som vi har om två veckor, två inlämningsuppgifter och ett grupparbete.

Det går trögt, det börjar bli lite träligt och just nu vet jag inte riktigt var jag ska ta vägen. Smått panik över saker som gör mig stressad och just nu känns det som om någon annan skulle kunna ta över för mig ett tag. Det går ju givetvis inte.
En liten del av mig vill nog inte åka tillbaka hem i sommar.
Jag har märkt att jag stressar upp mig över saker när jag kommer hem, men jag vill inte heller sitta i Uppsala där jag inte ens har tillgång till en trädgård att vara i (Man blir lite bortskämd med att växa upp i hus).

Men, allt som jag funderar på, man ska inte stressa upp sig och oroa sig i onödan för något som inte har hänt. Och när man väl står där blir inget som man tänkt i alla fall. Just nu skjuter jag mina problem framför mig och hoppas att någon annan fixar dem!

Inga kommentarer: