onsdag 4 februari 2015

Gratiae Cosmetics

Idag gjorde jag något som jag inte gjort förut!

Igår och idag bestämde jag mig för att utforska centrum och Gränby centrum för att se vad Uppsala har att erbjuda.
Så när jag bestämde mig för att besöka andra våningen hann jag inte långt innan jag blev indragen till ett sådant där uppvisningsstånd med varor.

En trevlig (och väldigt påfrästande) ung  engelsktalande man från Amsterdam börjar fråga mig om vad jag tvättar ansiktet med. Jag säger att jag använder någon rengöringsmjölk från Nivea och han ber istället att få titta på mina naglar. Fula som de nu är eftersom alla av någon anledning gått av och nu har formen av en rundad tipp alldeles för nära fingertoppen sträcker jag fram handen.
Han tar fram en poleringsfil och 10 sekunder senare (verkligen 10 sekunder!) är min nagel så glansig att man skulle kunna ha speglat sig i den, och mer behövde jag inte utan mitt ha-begär hade satts i rullning. Förståndig som jag är tänker jag på mina pengar och säger gång på gång att jag inte har råd men han pratar och pratar. Jag får prova saltscrub och tillslut får jag ett erbjudande jag inte kan stå emot:

Negelkit och saltscrub för 500:-
Jag fick över halva priset i rabatt.

Kolla in hemsidorna för mer info:
http://www.gratiaecosmetics.com/en/welcome
http://www.gratiaeeurope.com/

1 kommentar:

Sara sa...

ohhh, det ska bli kul att prova sen när jag kommer! ^^