lördag 15 augusti 2015

Åter till Cold Mountain

Förra helgen såg jag "Åter till Cold Mountain" (Imdb).

Även och jag tyckte filmen var bra kan jag inte påstå att det hände särskilt mycket. Visst folk mördades ungefär varannan minut men det var lika betydelselöst och kallblodigt som i "Django Unchained"
Däremot, av någon outgrundlig anledning, kände jag mig lite gråtmild och lusten att bryta ihop smög sig på onödigt ofta. Men det var utdraget, sådär som att man bara sitter och väntar på att filmen ska ta slut och man kan inte riktigt sitta still för att det bara gå liiiite för sakta och tradigt fram i handlingen.


(Aningen snudd på spoiler)
När jag väl kom till slutet blev jag bara trött då det inte bara kunde avsluta det med att alla levde lyckliga i alla sina dagar, och det vet jag inte om det hände ens eftersom jag struntade i att titta på de sista tjugo minutrarna eftersom jag blev lite less på det. Ännu en film som föll i stöpet för mitt tålamod.

Inga kommentarer: