måndag 5 januari 2015

Nagelvård

Min kropp har aldrig klarat vinter och kyla särskilt bra. Det har jag nog berättat tidigare. Huden torkar ut, eksem sprider sig, hårbotten torkar, nagelbanden spricker och naglarna flikar sig, spricker och går av.
Men nästan allt det där går att göra något åt. Vilket jag nu bestämde mig för att göra med mina naglar då jag hatar hur de beter sig under den här årstiden.

Jag har tidigare använt mig av olja och diverse krämer och rengöringsmedel utan att jag tycker att hjälpt särskilt mycket.
Men i november bestämde jag mig för att göra en riktig kur. Jag köpte på mig nya grejer för att inte använda gamla produkter. Läste på nätet och köpte nytt remover istället för aceton och jag köpte hem ett nagelserum!

Det här nagelserumet har blivit min bästa vän! Naglarna både känns och ser sjukt mycket bättre ut. I början använde jag det varje dag för att få någon slags styrka i dem och nu två eller tre gånger i veckan. Trodde inte att det skulle göra så mycket skillnad!


Jag använder mig av Depends produkter:
1. Nagel och nagelbandsrengöring
2. Myrrolja
3. Ginseng Nagelserum
4. Acos nagelbandscreme

Inga kommentarer: