måndag 8 december 2014

Depends Gelekit med tippar

Jag brukar normalt måla och dekorera mina egna naglar men tänkte att jag skulle prova att göra dem på salong. Jag bokade en tid för att fixa till dem men avbokade tiden. Dels för att det är mycket pengar att lägga ut och dels så tröttnar jag på dem efter ett par dagar. Inte bra med något som sitter i sex veckor då...

Eftersom mina naglar går av på vintern ville jag lägga en förlängning så jag köpte med mig Depends gelekit med tippar för att bygga mina egna.

Jag gjorde exakt som det stod. Jag läste bruksanvisningen flera gånger så att jag skulle göra rätt och ändå, fastnade inte tipparna på min egen nagel! När jag väl fått dit alla tippar började jag med gelen. Tre lager av gele och aktiveringsspray skulle på. Jag målade jämt med gele och sprayade sedan. Sprayen var trög vilket gjorde att man inte kunde hålla avståndet på 20 cm. Efter andra sprayningen börja penseln på gelen stelna vilket gjorde att jag inte kunde fortsätta skulptera naglarna.

Slutresultatet blev så fult att jag inte kunde ha dem kvar utan fick plocka bort dem samma kväll. Inget jag rekommenderar!

1 kommentar: