fredag 26 december 2014

God fortsättning!

Innan ju försökte jag få in bilderna från min telefon i datorn så jag kunde lägga upp receptet på fudgen och kolan jag gjorde. Givetvis fastnade jag då det varken gick att få in bilderna i datorn eller heller ens koppla upp telefonen... teknik...

Tänkte jag skulle lägga upp recepten i alla fall men det få bli en annan dag.

Sedan sist har jag hunnit skaffa mig ett rum i Uppsala så jag känner mig lite lugnare. Det sista jag väntar på är information om utbildningsstarten. Tycker jag borde ha fått den vid det här laget eftersom vi börjar i januari.

Julen passerade smärtfritt utan julbord. Vi bestämde oss för att göra en trerätters middag istället för det traditionella. Själv föredrar jag det då jag knappt äter något på julbordet.

Julbordet blev istället nerskuret till en förrättstallrik med rökt lax och skagenröra, vörtbröd med gubbröra och sill med sillsallad. Helt i min smak! Till varmrätten blev det anka med ströbrödsrostad potatis, äppelkompott, tysk rödkål och brysselkål.  Sjukt gott!
Till sist fick vi ett dessertbord bestående av ris a la malta med fruktsallad, chokladpudding, en vanilj och en saffranspanacotta samt en hemgjord ostkaka med hemgjord jordgubbssylt!

En lyckad middag helt i min smak!

God Fortsättning på er!!

Inga kommentarer: