fredag 12 december 2014

Julstök

Nu börjar det närma sig jul och igår började jag känna mig lite stressad över att jag inte gjort något inför den stora högtiden.
Så idag spurtade jag tillsammans med syrran. Jag kokade äppelmos på äpplena som var kvar från våra träd och bakade två sorters kakor. Syrran fick uppdraget att städa och dammsög, dammade och tvättade golven, för i helgen åker julpyntet upp.

Nu har jag lite julgodis kvar att göra och hoppas att det blir bra. Det där med att göra godis har liksom aldrig riktigt fallit mig i händerna, jag har misslyckats nästan varenda gång så man kan ju undra varför jag envisas med att göra det.

Hur som helst, jag har dessutom en tårta på halsen imorgon som ska göras och vid det här laget hade man ju kunnat tänka att jag skulle ha en plan. Jag har en halv plan och hoppas kunna reda ut det i kväll eller i morgon förmiddag.

Inga kommentarer: