söndag 29 november 2015

The Hunger Games: Mockingjay Part 2

Förra helgen tog jag med mig syrran på bio för att se sista delen av Hunger Games. Sååååå spännande! Varit pepp på det här sedan jag läste ut boken i våras.

En eventuellt liten spoiler
Men jag vet inte om det var bara för att jag viste vad som skulle hända som jag tyckte att det blev lite tråkigt. Eller kanske för att man verkligen inte hade koll på vilka som dog. Det var lite som "Quantum of solace", det exploderade och smällde med bränder och vapen men vem jagade vem egentligen och vem dog egentligen...

Men det blev väl lite som alla andra filmer som valt att dela sista delen i två. Den första blir bara någon slags uppbyggnad för att slutligen fullkomligt explodera slutet i fejset på en.

Jag kommer ändå att köpa filmboxen när den kommer ut eftersom de faktiskt är fantastiska^^

Inga kommentarer: