måndag 10 mars 2014

Min Dyslexi [Del 2]

Hade det inte varit för mina specialämnen inom humanist hade jag fått G rakt över.
Jag är stolt över mig själv för att jag lyckades få ihop åtta VG:n. Det räcker ändå inte, mina betyg är för låga för att kunna söka utbildningar på universitetet som jag kan tänka mig.
Jag klarade mig igenom med godkända betyg. Det kändes bra men däremellan var det sammanbrott, stress och hysteri.

Trots att jag tagit mitt ansvar, inte skolkat, kämpat och fått hjälp jag inte skulle fått kommer jag inte in på universitetsutbildningar jag är intresserad av. Jag saknar ämnen, betygen är för låga och högskoleprovet för låga resultat.
Hur i helvete tänker de nu att man ska kunna utbilda sig när ingen tar in någon utan utbildning.
Yrkesutbildningar är ett alternativ men det finns inte lika mycket att välja på och startas bara om det finns en efterfrågan på arbetsmarknaden.

Inga kommentarer: