söndag 20 september 2015

Maleficent

Igår tog jag mig tid att titta på Maleficent. Haft den i mina ägor ett tag.

Jag förstår inte varför jag låter bli att titta på Disneys filmer och låter dem ligga och samla damm i typ ett år innan jag ser dem. De senaste gångerna har jag varit skeptisk till Disneys filmer och varje gång har jag blivit positivt överraskad! Jäkla skit! I hemlighet tycker jag dessutom att Disneyfilmer är lite läskiga...

Jag har dessutom varit skeptisk till konceptet att Disney gör nyproduktioner på deras gamla klassiker... jag kanske måste omvärdera saker och ting där...

Hur som helst, en del av mig ville nog inte se den för att den verkade grymt läskig! Gillar inte riktigt huvudbonaden tillsammans med de där spetsiga kindbenen och de grymt röda läpparna...
Lite av det där läskiga försvann när hon inte var fullt så creepy i början.

Jag är så sjukt överraskad över att jag tycket att den var grymt bra! Gillade dessutom konceptet med att hon förvandlade korpen till människa!
Måste dessutom säga att det var sjukt konstigt att se Imelda Staunton (spelar Umbridge i HP) som en av de goda féerna.

Inga kommentarer: