torsdag 2 juli 2009

H.E.A.T kom till hamnen!

Idag vaknade jag runt tio, käkade frikost och kollade i tidningen. Vid elva hade jag fått ett infall av att baka amerikanska cookies, ni vet, stora med chokladbitar i. Men jag hade inte äns hunnit hallvägs när Elle ringer och säger att HEAT spelar i hamnen vid tolv. Så vi bestämde hastigt och lusstigt att vi skulle ses i hamnen vid tolv.

Så nu hade jag alltså en timme på mig att baka färdigt (som tur var så var kakorna lättgjorda), duscha och få håret att se bra ut eftersom att det blir så förbaskat fluffit när jag fönar det och jag kan inte ha vax i blött hår så efter att jag fönat det och haft vax i såg jag ut som Einsten i huvet.

Jag kom i alla fall i perfekt tajmin för att träffa på Elle rakt över gatan. Vi knallar ner till hamnen och möts av en inte alltförstor folkmassa. Dessutom är det några personer på scen som vi tror är nått HEAT-wanna-be-band, men det visar sig att när vi väl lägger ihop ett och annat så är det faktiskt dem som står på den lilla scenen hopklämmda. Gud...vi trodde att det var ett par 15-åringar som stod på scen. Men ni ska veta att alla 6 är jävligt korta, eller ja...iaf sångaren.

Till allas lycka pajjade min kamera oxå. Jättekul, verkligen. Men Elle knäppte av ett par riktigt bra kort iaf. Sen så masade jag mig fram till Erik och Dave och snikade åt mig deras autografer tillsammans med två stycken 7-åringar. Elle var ju snabb och fråga om jag kunnde få ta kort med dem oxå, så det gjorde jag. Trevliga killar det där. Ochjag vill inte medge det för det är ju så pinsamt, men efteråt så skakade mina händer obehagligt. Hjälp, vad hännder om jag bara får se TH live, jag kommer garranterat svimma!

En trevlig eftermiddag var det iaf och trevliga killar och bra musik, dock brände jag mig på axlarna men men det var det nog värt xD

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Haha, jo sångaren var kort, mamma sa att han såg ut som en hobbit, och det var precis det ordet jag letade efter :P Det slog mig faktiskt också, det där med TH... Det vore nog hälsosammast för dig om du aldrig träffade dem XD Förresten, varför la du inte upp några kort där du var med? Skäms du över din totala lycka? :P Och brända axlar, puh, mina med, jag blev knallröd :S

mixx sa...

Nämen, har du fått träffa din lilla Erik!! :D så gulligt!

nu måste du väl börja prenumerera på nyhetsbrevet igen va? eller vänta, du slutade väl aldrig? :P