söndag 19 juli 2009

Skåneveckan

Hallå mina vänner, jag är tillbaka, har ni saknat mig?

Vi var ju nere i skåne då då, sveriges utland, där man inte fattar något av vad dem säger. En sammanfattning tror jag är på sin plats.

Vi var bosatta mitt i skogen 6 km från stora vägen. Huset var fint och allt och trevligt men undervåningen var ganska så kall så första dagen satt jag med en tjock tröja och strumpor och frös medan övervåningen var dödsvarm. Det var helskumt vilken temperaturförändring det var mellan de båda våningarna.
Vi levde på en 20" tv med massa tyska, franska och spanska kanaler och 1, 2 och 4 och en tysk radio som säkert var från -45. Men vi var ju inte där så mkt men ändå.

Lördag: Vi åkte ner till Skåne vilket tog ungefär 5 timmar med bil på motorväg till största delen och frukostpaus.
Så var vi i degeberga på marknad, inte så stort och inte så mkt att ha, kollade runt på nya TH tröjor men hittade ingen.

Söndag: Höjdpunkten på hela veckan - Medeltidsmarknad. Och den kommer att få ett eget inlägg senare för det var verkligen, jag kan knappt sätta ord på det. Men massvis med coola prylar alltså. Allt från rustningar och ascoola yxor till rinagr och armband.

Måndag: Då var det marknad igen. Den här gången gav vi oss av till Kiviksmarknad och jag alla vet ju vad som finns på marknader och jag kollade åter på TH tröja men hittade ingen men kollade på flaggor i stället.

Tisdag: Stenshuvud, en utkiksplats för de som inte vet med vandringsstigar. Riktigt vackert när man ser ut över havet. Det blev också att fika på kaffet de hade där och bada.

Onsdag: Vi var i Kristianstad och shoppade men jag hittade inget.

Torsdag: Vi begav oss till Ystad för att gå på Internationell matmarknad, coolt faktiskt. Jag käkade hollendska minapankakor med nutella på...det var inte jättegott måste jag erkänna. Och så käkade jag Australiensiska vitlökssvampar, helt ok faktiskt.

Fredag: I brist på annat så åkte vi till Åhus och käkade glass och badade. Sammtidigt så var det sjukt mycket folk eftersom det var beach-handboll och fotboll. Tyvärr befann jag mig på fel sida av strande för att kunna ha bra sikt på killarna som spelade utan tröja xD

Lördag: Hemresa. Vi stannade på A6 i jönköping på vägen hem men ingen handlade jag då heller.

Så det var min vecka. Och mina inköp den veckan var:
-En ring och tre läderband på medeltidsmarknaden.
-En TH-flagga, ett läderarmdand och två pinns i kivik.
-Några pärlor och band i Åhus.

Bilder kommer senare och Medeltidsmarknaden kommer oxå.

Inga kommentarer: