tisdag 17 mars 2009

Mys med varm choklad ^^

Mina vänner jag har blivit besatt i varm choklad och då snackar vi inte nån fesljummen mjölk med lite oboy-pulver i. Nej jag ska ge er receptet på riktigt niceig choklad...eller ja...

I alla fall så brukar jag värma min mjölk på spisen och tar av den precis innan det börjar koka, då håller den sig var längre för så fort den har kommit mer till ljummen temperatur så kallnar den rätt snabbt.
Men i alla fall så under tiden du värmer mjölken blandar du ca en tsk kaoao (beor på hur star du vill ha den, med det där blir liksom mitt i mellan) och ca två tsk socker i din mugg. Sen ska du ha i grädde av något slag, vispgrädde är absolut godast, har du inte det hemma kan du blanda det men matlagningsgrädde eller mjölk, och det här ska alltså bli en gägga.
Sen är det bara att hälla på den varma mjölken och röra om.
Om du har kan du ju klicka på vispgrädde på toppen eller riva chokad eller ha kakao på.

En ska bara, om du använder vispgrädde så bevarar det värmen så att den inte kan stiga ur koppen och varelse du har grädde i gäggan eller åvanpå så kommer det att hålla värmen och du kommer kanske som jag, alltid att bränna dig. xD

Men men det är bara att ta sin kopp och sätta sig nånonstanns men en film, bok, skriva lite eller nått annat...så lycka till med chokladen!

Inga kommentarer: