tisdag 24 mars 2009

The night is strange

Just när man tror att våren är påväg och temperaturen är nära 5 grader plus så drabbas man av snöstorm och på bara ett par timmar så ligger det 175 km snö utanför huset. suck pust och stön så var det bara att masa sig iväg på cykel efter att jag försov mig.

Ni ska veta att min natt var helskum. Jag somnade, sov som en stock hela natten. Vaknar av nån drömm tror jag och musik, öppnar ögonen och bländas av ljus, kollar klockan och upptäcker att veckarklockan gick igång för 10 minuter sedan. Jag skulle inte gå upp förren vid 6 och klockan var halv så jag ligger kvar och somnar om och märket inte att klockan går igång igen så jag vaknar vid halv sju igen, jag har glömt att jag skulle gå till skolan så jag tänker "jag behöver inte gå upp än". 10 i sju kommer jag på att jag skulle gå och jag inser att jag måste cykla till skolan trots dem halkiga gatorna.

I vanliga fall brukar jag vakna tio minuter innan klockan ringer...
Så skumt var det i vilket fall som helst tycker jag nog.

Men jag ska strax lägga mig och så får vi se hur dagens natt blir om jag blir lika förvirrad imorn...

1 kommentar:

mixx sa...

Min teori är att du var otroligt trött :P