torsdag 29 januari 2009

Kundvagnar

Precis efter att jag skrev det förra inlägget så hängde jag med mamma och pappa och handlade på maxi.

När jag som vanligt trallade runt mellan hyllorna och trängdes bland folk i köttdisken (låter som jag alltid är och handlar men ni ska veta att jag bara är där en gång i veckan) så kom jag att tänka på hur galna folk är i sina vagnar.
Speciellt pensionererna, de kan inte släppa den ur sikte för en sekund. Dessutom måste varenda människa släpa med vagnarna ända fram till disken trotts att de radan vet vad de ska ha för ost eller köttbit eller va tusan och så får man stå där och trängas och försöka se vad som egentligen ligger där i disken på två meters avstånd.

Så det smartaste vore ju att alla ställer sin vagn på sidan, går och hämtar vad de ska ha och sen rullar vidare. Istället för att stå där med vagnen i hundra år och blokera hela folkmassan som står bakom dem och frågar lite snällt "ursäkta?" men de flyttar inte på sig förren man har sagt de ca. tio gånger och nu har man också flyttat på sig så att avståndet mellan dig och pensioneren är tjugo cm.

Så nästa gång du drar ut och handlar så använd armbågarna, men va uppmärksam på vad annat folk gör också och inte som pappa gjorde idag och putta in mig i en frysbox, jag hade händerna i fickorna också så jag kunde inte göra så mycket så jag snubblade nästan i den.

Inga kommentarer: