lördag 24 januari 2009

Nästa stop, Influensa!

Visst, ibland brukar det hoppa ut saker ur min mun i stil med "Jag önskar att jag vore sjuk så jag slapp gå till skolan", "snälla hosta lite på mig", "varför kan inte jag få vara borta" och liknande. Allt för att komma bort från skolan.

Men om man nu ska ta det där med sjuk. Har ni tänkt på att när man väl sitter där, hemma från skolan med näsdukar som man druknar i, käkar huvudvärkstabletter stup i kvarten, hostar så att du håller på att spy med jämna mellanrum osv. så är det inte ett dugg jävla roligt.

Så häromdagen sa jag till min sängligande syrra "kan du inte hosta lite på mig så jag också kan va hemma". Hon gjorde det naturligtvis inte men ändå. Men va händer. Nu sitter man här med en förmodligen inkommande influensa på gång. Huvudvärk, fryser, har ont i leder allstå axlar och knän. Trött och blek och orkar nada. Just nu är det väl rätt ok och jag var en sväng på stan och så och det kanske låter värre än vad det är.

Men i vilket fall som hällst så är det inte roligt att vara sjuk, även om man önskar att man kunde ibland.

Inga kommentarer: